ÅF för SAAB, Chrylser, JEEP, Dogde och Chevrolet
Proffs På Bildelar
Öppettider
Mån-Tis 08:00-17:00
Ons-Tors 08:00-18:00
Fre 08:00-16:00
Lör 09:00-13:00
OBS Vi tar inte kort i butiken
Telefon: 0144-20040
Fax: 0144-20070
Mail: info@boetsbildemontering.se
För Försäkrings skador maila info@boetsbildemontering.se
(vid Cabas erhålls en betydligt högre rabatt! för att få detta gäller Cabas priset dvs halva nypriset)
Fraktpriser kan vara väldigt svårt att sätta på begagnade delar.
Det är inte alltid fraktpriset stämmer, känns det för dyrt? Ring så kollar vi.
Före köp Tänk På Följande:
Regnummer sökning är endast ett hjälpmedel det är inte lika med rätt del.
kolla original nummer, jämför med vårt stämmer detta så är det nästan alltid rätt del. Trots detta finns det undantag!
hur fort behöver ni delen välj transport sätt efter tidskrav
Meddela gärna oss om det är bråttom så skall vi göra vårat yttersta för att tillgodo se det
Är ni osäkra ring oss så hjälper vi er
Villkor Förfrågan:
Vi försöker alltid besvara eran förfrågan inom 24h
gäller ej helg samt röda dagar eller vid personal frånvaro
Villkor Order: Privat
Varan skickas med spårbart kolli om kund inte bett om något annat(ex brev) för dessa paket kan vi inte ta något leveransansvar för då vi inte kan kontrollera leveransen.
Pall/Bur gods: Tänk på att posten tar ut en hyra på 200kr per dag ink moms efter dag 3 det innebär att ni blir debiterade detta om ni inte hämtat godset inom angiven tid!
Retur/ångerrätt: Privat
Ångerrätten regleras i lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59)
I enlighet med lagen får en vara returneras inom 14 dagar från mottagandet.
Varor köpt över disk endast bytesrätt /tillgodo.
Varor under 400kr återtags ej
För att kunna skicka tillbaks en vara gäller Följande:
Meddela Säljaren
Alla returer skall skickas med företagspaket postnord
Alla paket skall vara spårbara
Ifylld retursedel /ångerrätts begäran tryck på länk för sedel
www.boetsbildemontering.se /köpevillkor
Varan skall emballeras väl, ni är transportansvariga!
Varan skall skickas utan lösen.
Om varan hanterats i
större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion)
förbehåller sig säljaren rätten att göra värdeminskningsavdrag på beloppet som ska
återbetalas. Värdeminskningsavdraget motsvarar den faktiska värdeminskningen på enskild
vara.
Om varan kommer Plomberad bör konsumenten tänka på följande:
Om en vara som till sin natur är sådan att den efter leverans kan sammanblandas med en annan vara på så sätt att varorna inte kan skiljas från varandra, går varan inte att skicka i retur i enlighet med 2005:59.
Om varan använts så att ett väsentligt slitage av varan kan ha uppkommit exempelvis på el-detaljer
som kan ha tagit skada av erat elsystem etc.
OBS är varan felaktig defekt eller liknande går det under garanti villkor!
Utnyttjande av ångerrätt gäller ej outlösta paket i enligt med SDhs Branschregler.
För outlösta paket gäller följande:
Tur o Retur fraktavgift samt 20% expeditionsavgift av varans värde
+ ev hyreskostnader för bur och pall!
om varan är specialbeställd eller anpassad efter kunds önskemål utfaller en returavgift baserad på varans typ.
Retur/Ångerrätt Gäller ej Följande: Privat
Delar som används till trimning, tävlingsbruk etc
Specialbeställd eller anpassade delar efter kunds önskemål
Vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Varor köpt över disk endast bytesrätt.
Garantier: Privat
Vid köp av begagnad bildel gäller följande:
Samtliga delar är kontrollerade här om inget annat anges
Säljaren ansvarar för att informera köparen om
varans kvalitet. När det gäller en begagnad vara
får köparen acceptera att den kan ha vissa brister
utan att vara felaktig enligt lagen.
Läs undertexter samt kvalitets betydelse
Om varan ni erhållet visar sig vara skadad/defekt/trasig eller rent av fellevererad ersätts den av en likvärdig vara.
Ni måste därmed kontakta oss före eventuellt inköp av en ny vara,
om ni inte gör det kommer vi inte kunna godta eran retur på grund av att det klassas som ett garanti ärende och då skall delen i första hand ersättas av en ny.
Sedan skall den felaktiga varan returneras till oss,
om ni kommer överens med säljaren om något annat måste ni ha det bekräftat per mail annars kan ingen kreditering göras.
varan säljes i befintligt skick
Vi garantera inga lacker etc med A kvalité innebär det att delen skall kunna lackeras om utan större mer jobb.
Slit delar som medföljer på exempelvis en motor lämnas ingen garanti på
ex remmar, kamkedjor filter med mera
För att Garantier på motor och låda skall gälla måste man följa biltillverkarens anvisningar
Olja filter remmar kedjor spännare oljekylare skall alltid bytas.
I dagens bilar kan det krävas stor merkunskap o teknisk utrustning
Som Kund måste du vara medveten om detta!
Delen kan behövas kodas in är ni osäker rådfråga.
Vi ersätter inte: Stillestånds Kostnader samt arbetskostnader
Samtliga delar måste vara monterade av auktoriserad bilverkstad
i enlighet med biltillverkarens rekommendationer.
Annars kan inga Garanti åtagande göras.
Vid köp av Ny bildel eller renoverad gäller följande:
1års garanti eller 1000mil om längre garanti framkommer det på delen
-----------------------------------------------------------------------------
Villkor Order: Företag
Varan skickas med spårbart kolli om kund inte bett om något annat(ex brev) för dessa paket kan vi inte ta något leverans ansvar för då vi inte kan kontrollera leveransen.
Pall/Bur gods Tänk på att posten tar ut en hyra på 200kr per dag efter dag 3 det innebär att ni blir debiterade detta om ni inte hämtat godset inom angiven tid!
Retur/ångerrätt: Företag
Varan får returneras inom 8 dagar från mottagandet.
För att kunna skicka tillbaks en vara gäller Följande:
Meddela Säljaren
Ifylld retursedel tryck på länk för sedel
www.boetsbildemontering.se /köpevillkor
Varan skall emballeras väl, ni är transportansvariga!
Varan skall skickas utan lösen
Plomberade varor skall fortfarande vara det för att ni skall kunna styrka att varan inte
har använts så att ett väsentligt slitage av varan kan ha uppkommit exempelvis på el-detaljer
som kan ha tagit skada av erat elsystem etc.
Kunden står för samtliga frakter samt en admin avgift på 10% min 100kr.
Varor under 400kr återtages ej!
Märkningar som gjorts av Boets Bildemontering AB skall finnas kvar.
Utnyttjande av ångerrätt gäller ej outlösta paket
För outlösta paket gäller följande:
Tur o Retur fraktavgift samt 20% expeditionsavgift av varans värde(min 250kr) + ev hyreskostnader för bur och pall
om varan är specialbeställd eller anpassad efter kunds önskemål utfaller en returavgift baserad på varans typ.
Retur/Ångerrätt Gäller ej Följande: Företag
Plomberad vara som har brutits
El-delar samt bränsledelar
Delar som saknar Boets egna märkning
Delar som används till trimning, tävlingsbruk etc
Specialbeställd eller anpassade delar efter kunds önskemål
Vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas.
Varor under 400kr ex frakt.
Garantier: Företag
Vid köp av begagnad bildel gäller följande:
Samtliga delar är kontrollerade här om inget annat anges
Säljaren ansvarar för att informera köparen om
varans kvalitet. När det gäller en begagnad vara
får köparen acceptera att den kan ha vissa brister
utan att vara felaktig enligt lagen
Läs undertexter samt kvalitets betydelse
Om varan ni erhållet visar sig vara skadad/defekt/trasig eller rent av fellevererad ersätts den av en likvärdig vara.
Ni måste därmed kontakta oss före eventuellt inköp av en ny vara,
om ni inte gör det kommer vi inte kunna godta eran retur på grund av att det klassas som ett garanti ärende och då skall delen i första hand ersättas av en ny.
Sedan skall den felaktiga varan returneras till oss,
om ni kommer överens med säljaren om något annat måste ni ha det bekräftat per mail annars kan ingen kreditering göras.
varan säljes i befintligt skick
Vi garantera inga lacker etc med A kvalité innebär det att delen skall kunna lackeras om utan större mer jobb.
Slit delar som medföljer på exempelvis en motor lämnas ingen garanti på
ex remmar, kamkedjor filter med mera
För att Garantier på motor och låda skall gälla måste man följa biltillverkarens anvisningar
Olja filter remmar kedjor spännare oljekylare skall alltid bytas.
I dagens bilar kan det krävas stor merkunskap o teknisk utrustning
Som Kund måste du vara medveten om detta!
Det är vanligt att en bildel som är kopplad till elsystemet kan behövas kodas in med hjälp av
diagnostik dator, rådfråga gärna!
Vi ersätter inte: Stillestånds Kostnader samt arbetskostnader
Samtliga delar måste vara monterade av auktoriserad bilverkstad / Godkänd bilverkstad kbv
i enlighet med biltillverkarens rekommendationer.
Annars kan inga Garanti åtagande göras.
Vid Garanti ärenden ersätts delen med en likvärdig om inte det är möjligt erhålls en kredit.
Garantier: Företag
Garantierblanketter för motorer och växellådor skall postas tillbaka till oss i enlighet med gällande villkor som framkommer på garantiblanketten
Vid köp av Ny bildel eller renoverad gäller följande:
1års garanti eller 1000mil om längre garanti fram kommer det på delen
-----------------------------------------------------------------------------
Leverans: Alla Kunder
Vi skickar varan inom 1-3dagar ifrån att vi mottagit ordern
normalfall samma dag beroende på tid på dygnet.(undantag finns!)
Leveranstiden beror sedan på vart varan skall och med vilket
transportbolag som används:
Posten oftast 1-4 dagar
DHL oftast 2-4 dagar
Bussgods oftast 3-10 dagar
*Rabatt: Alla Kunder
Vi erbjuder endast rabatter på begagnade reservdelar
DVS inga rabatter på nya reservdelar
Allmänna Villkor vid byte av Motor, Växellåda, Diffar Alla Kunder:
VID INSTALLATION AV DENNA BEGAGNADE ERSÄTTNINGSMOTOR
GÄLLER FÖLJANDE ENKLA MEN MYCKET VIKTIGA ANVISNINGAR FÖR ATT UNDVIKA ONÖDIGA OCH KOSTSAMMA BESVÄR.
1. Rengör vatten och oljekylare, kontrollera läckage.
2. Kontrollera alla kylar och olje-, vacuum- och vevhusventilationsslangar, motorskador på grund av slangläckage ersätts ej.
3. Kontrollera och montera bränslesystem/tändsystem från FORDONETS motor, bränsle-/ tändsystems detaljer som följt med ersättningsmotorn utan extra kostnad garanteras ej.
4. Kontrollera så Fordonets svänghjul/koppling uppfyller fabrikantens specifikationer innan det monteras på motorn.
5. Montera alltid nya aggregatremmar sam ny kamremssats alt. Ny kamkedjesats.
6. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.
7. Byt alltid termostat och vattenpump innan uppstart av den nya motorn.
8. Montera nytt oljefilter och fyll på olja enligt fabrikantens specifikationer, kontrollera oljeplugg.
9. Byt oljekylare om det är av en sådan modell att den är monterad på motorn
10. Kontrollera vevhusventilation ev , byt filter.
11.Kontrollera turbo, rengör rör slang för olja till och från turbon.
FÖRE START.
11. Kontrollera olja och vattennivå.
12. Demontera och kontrollera tändstift/glödstift, byt ut enligt fabrikantens specifikationer.
13. Kör upp oljetryck genom att köra motorn med startmotorn utan tändstift/glödstift monterat och bränsle/tändsystem strömlöst.
14. Montera tändstift/glödstift samt koppla bränsle/tändsystem. Starta motorn och låt den gå på högt tomgångs-varv ca: 2000-2500rpm tills drifttemperatur uppnåtts. Öppna värme-ventil och kontrollera vattennivån.
15. Kontrollera så inga läckage förekommer, provkör bilen försiktigt och kontrollera så inget ovanligt förekommer.
OBSERVERA!
KÖR ALDRIG MOTORN UTAN TERMOSTAT.
MOTORN RYKER PÅ GRUND AV KONSERVERINGSOLJA.
MOTORN SKALL ENL. KO VARA FACKMANNAMÄSSIGT MONTERAD FÖR ATT GARANTIER SKALL GÄLLA.
För att Garantier på motor och låda skall gälla måste man följa biltillverkarens anvisningar
Olja filter remmar kedjor spännare oljekylare skall alltid bytas.
LEVERERADE MOTORER ÄR ALLTID TAPPADE PÅ OLJOR.
BAKAXEL & DIFFERENTIAL
1. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.
2. Datastyrd differential ska vara monterad av någon som har tillgång och resurser till att anpassa de elektroniska funktionerna.
3. Fyll alltid på olja och kontrollera dess nivå (finns i verkstadshandböckerna) innan ni startar bilen.
VI LEVERERAR ALLA BAKAXLAR & DIFFERENTIALER UTAN OLJA!
BAKAXLAR & DIFFERENTIALER SKALL ENL. KO VARA FACKMANNAMÄSSIGT MONTERAD FÖR ATT GARANTIER SKALL GÄLLA.
VID INSTALLATION AV DENNA BEGAGNADE ERSÄTTNINGSVÄXELLÅDA GÄLLER FÖLJANDE ENKLA MEN MYCKET VIKTIGA ANVISNINGAR FÖR ATT UNDVIKA ONÖDIGA OCH KOSTSAMMA BESVÄR.
VID BYTE AV MANUELL VÄXELLÅDA.
1. Kontrollera så svänghjul, koppling, ur trampnings- och centrumlager om det finns, uppfyller fabrikantens specifikationer innan växellåda monteras.
2. Fyll på olja enligt fabrikantens specifikationer.
3. Kontrollera att rätt mängd olja fylls på.
4. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.
VID BYTE AV AUTOMATISK VÄXELLÅDA
1.Datastyrd automatisk växellåda ska vara monterad av någon som har tillgång och resurser till att anpassa de elektroniska funktionerna.
2. DSG växellådor måste programmeras för bilen innan montering.
3. Byt ut eller rengör noga kyl samt ledningar byt ev oljekylare.
4. Byt ut eller rengör filter.
5. Byt oljekylare om det är av modell som sitter på lådan
6. Fyll på olja enligt fabrikantens specifikationer.
7. Kontrollera att rätt mängd olja fylls på.
8. Byt packboxar, läckage vid packboxar ersätts ej.
OBSERVERA!
KÖR ALDRIG VÄXELLÅDAN UTAN ATT RÄTT MÄNGD OLJA ÄR PÅFYLLD.
MOTORN/ VÄXELLÅDAN SKALL ENL. KO VARA FACKMANNAMÄSSIGT MONTERAD FÖR ATT GARANTIER SKALL GÄLLA.
LEVERERADE VÄXELLÅDOR ÄR ALLTID TAPPADE PÅ OLJOR!
Vad Är Post Restante?
Från och med 1 November 2012 kan inte posten leverera alla typer av gods till sina ombud.
Detta medför en dyrare tjänst men ni får istället varan levererad direkt hem till dörren.
Det är därför extra viktigt att ni uppger ett korrekt mobil nummer så att posten kan kontakta er
och bestämma tid med er för avlämning av varan.
Givetvis kan man skicka alla typer av gods med denna tjänst om så önskas.
Skillnaden på Posten och Bussgods
Posten har oftast kortare leverans tid.
Bussgods är däremot oftast billigare på större varor
Posten maskin lastar sina varor, Bussgods för hand vilket gör
att Bussgods är snällare mot varan.
Bussgods kan skicka nästan alla typer av varor till sina ombud.
Posten har däremot fler ombud viktigt att ni tittar hos bussgods om
dom har ett ombud som passar in för er, var bussgods har sina ombud
hittar ni på www.Bussgods.se
Vad Skall jag göra när jag har mottagit varan:
När varan mottagits måste den kontrolleras så att inga transport
skador finns, finns det någon måste detta omgående meddelas till
transportbolaget görs inte det kan inte frakt skadan åtgärdas.
Återbetalning:
Återbetalning i Retur/garanti ärende sker efter det att vi har mottagit delen
därefter kontrolleras varan för att sedan återbetalas
i normalfall sker återbetalning varje torsdag veckan efter mottaget gods
återbetalningen sker på det sätt som ni har betalat varan i första hand.
Om du som kund inte är nöjd med din vara kan du returnera den, före retur skall du kontakta oss
Så hjälper vi dig
Integritetspolicy
Behandling av personuppgifter
All behandling av personuppgifter sker i enlighet med tillämplig personuppgiftslagstiftning. Inom EU/EES gäller från maj 2018 dataskyddsförordningen (GDPR).
Vår policy
• Vi samlar bara in de personuppgifter vi behöver för att kunna tillhandahålla vår Tjänst.
• Vi tar bort de personuppgifter vi inte längre behöver.
• Vi skyddar de personuppgifter vi samlat in.
• Vi informerar berörda parter så som registrerade och utpekade myndigheter om en incident skulle uppstå relaterat till vår behandling av personuppgifter.
Begrepp
• Personuppgift
Information som direkt eller indirekt hör samman med en fysiskt levande person. Exempelvis, namn, registreringsnummer, kontaktuppgifter och IP-nummer.
• Behandling insamling, registrering och lagring av personuppgifter räknas som behandling.
• Personuppgiftsansvarig
Personuppgiftsansvarig är den som ensam eller tillsammans med andra bestämmer ändamålen med och medlen för behandlingen av personuppgifter. I detta fallet Boets bildemontering Ab
Insamling av uppgifter
Dessa uppgifter nedan samlar vi in.
• Uppgifter du uppger
I samband med att du tar kontakt med oss behövs uppgifter för att slutföra affären. Exempel på uppgifter är: Namn, e-postadress, telefonnummer, personnummer (i händelse av att du väljer betalsättet Faktura, alternativt att du bor i ett icke EU-land), gatuadress, postnummer, ort, land, registreringsnummer på bilen.
• Insamling av uppgifter
Information om vad och hur du söker samt hur din webbklient ser ut. Det berör teknisk information om din enhet för att därefter anpassa upplevelsen till dina förutsättningar. Teknisk information omfattar bland annat webbläsare, plattform, operativsystem, upplösning och IP-adresser.
• Geografisk uppgift
Med hjälp av ditt IP-nummer kan vi beräkna var du befinner dig. På så vis anpassas Tjänsten efter ditt land, språk och valuta.
• Tjänst
Med hjälp av cookies kan vi känna igen dig som användare och därmed ge dig en anpassad upplevelse till dina tidigare val och beteenden i hos oss.
Uppgifternas ändamål
Av denna anledning behandlar vi uppgifterna.
• För att uppfylla er beställning
• Förbättra din användarupplevelse
• Hantera kundservice
• Analysera marknadstrender
• Marknadsföra våra produkter o tjänster till er i olika form såsom sms email etc
Förmedling av personuppgifter
Dina uppgifter förmedlas även vidare till underleverantörer i syfte att kunna erbjuda betalnings- och fraktlösningar samt SMS-aviseringar och e-postutskick. Vid utredning av supportärende förmedlas dina ändamålsenliga uppgifter vidare till supportsystem, e-postklient och organiseringssystem.
Vi kommer inte att dela, sälja eller överlåta eller på annat sätt lämna ut personuppgifter utöver vad som anges i denna integritetspolicy, såvida vi inte är skyldiga att göra detta till följd av rättslig skyldighet eller ett medgivande från dig. Vid misstanke om brott kan dina uppgifter förmedlas vidare till myndigheter.
Personuppgiftsbiträden kan få behandla uppgifter åt oss i det ändamål som är avsett.
Lagring och gallring av personuppgifter
Vi lagrar inte dina uppgifter längre än det är nödvändigt för att uppfylla ändamålen. Dina uppgifter gallras när de inte längre är relevanta för de ändamål som de har samlats in för.
Dina rättigheter
• Utdrag, korrigering och radering
Du har rätt att begära ut dina personuppgifter kostnadsfritt i enlighet med gällande lagar och regler. Du kan begära rättning och även radering av uppgifter i vad som anges i tillämplig lag.
• Rätt till återkallande av samtycke
Du har rätt att när som helst återkalla ditt samtycke till viss personuppgiftsbehandling. Om du återkallar ditt samtycke kommer vi att upphöra med den behandling för vilken du lämnat ditt samtycke, och radera de personuppgifter som behandlades enbart med stöd av samtycket.
• Rätt till dataportabilitet
Du har i vissa fall rätt att få ut de personuppgifter som du har tillhandahållit oss. Uppgifterna lämnas ut i ett strukturerat och maskinläsbart format, och du har även rätt att få uppgifterna överförda till en annan personuppgiftsansvarig när det är tekniskt möjligt.
Cookies
Boets Bildemontering använder cookies.
Användarvillkor
Dessa användarvillkor samtycker du till genom att handla hos oss
Frågor & synpunkter
Vid frågor kring behandlingen av dina personuppgifter kan du kontakta oss på info@boetsbildemontering.se
Ändring av denna integritetspolicy
Boets bildemontering AB kan komma att ändra denna integritetspolicy från tid till annan. Den senaste versionen av integritetspolicy kommer alltid finnas tillgänglig på vår hemsida.
Genom att handla hos oss via telefon, mail internet etc samtycker ni till våra försäljnings /integrerat policy
Vi Hoppas o Tror att ni skall bli en Nöjd Kund det är vårt mål!
Mvh Personalen på Boets bildemontering